28 października na Hali Sportowej odbyło się I Bieszczadzkie Forum Gospodarcze, w którym uczestniczyli przedstawiciele lokalnych firm, stowarzyszeń i rzemieślników, a także przedstawiciele władz gminy oraz organizacji turystycznych.
Jednym z głównych punktów forum był panel dyskusyjny „Prawne i praktyczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej”. Wzięli w nim udział Burmistrz Ustrzyk Dolnych Bartosz Romowicz, właściciel Hotelu Arłamów Antoni Kubicki, księgowa Justyna Motyka i radca prawny Bogusław Sowa. Całą rozmowę prowadził dziennikarz TVP3 Rzeszów Marcin Pawlak. W czasie trwania panelu uczestnicy forum usłyszeli wiele prawnych wskazówek, padło także kilka pomysłów i obietnic w jaki sposób poprawić funkcjonowanie przedsiębiorstw w naszym regionie. Właściciel Hotelu Arłamów przekazał 10 ważnych punktów prowadzących do osiągnięcia sukcesu:
1. Solidne wykształcenie.
2. Znajomość przynajmniej jednego języka obcego.
3. Pracuj dobrze w firmie przez 5-10 lat.
4. Obojętnie co robisz – rób to dobrze, bo nigdy nie wiesz kto Ci coś zaproponuje.
5. Miej marzenia – one się spełniają.
6. Bądź kreatywny – nie bądź w defensywie. Pokazuj się.
7. Jeśli zostaniesz szefem bądź wymagający ale sprawiedliwy. Ważne jest stworzenie zespołu w pracy. Traktuj ludzi poważnie.
8. Przewiduj rezultaty swoich decyzji.
9. Przyjmuj argumenty podwładnych. Nie bój się zmiany swoich decyzji.
10. Dbaj o pracowników odwdzięczą się solidną pracą.
Tego dnia obyło się również symboliczne otwarcie Centrum Informacji i Promocji Gospodarczej, które prowadzi Bieszczadzkie Centrum Turystyki i Promocji w Ustrzykach Dolnych. Jego dyrektor, Jacek Łeszega przedstawił zgromadzonym dotychczasowe działania BCTiP oraz wyraził nadzieję, iż przyszłoroczne II Bieszczadzkie Forum Gospodarcze zgromadzi jeszcze więcej lokalnych firm. Podczas forum zarówno ze strony władz miasta, jak i zaproszonych gości padły obietnice pomocy, a zgromadzeni przedsiębiorcy zgodnie twierdzą, że główny potencjał leży w turystyce i regionalizmie.
I Bieszczadzkie Forum Gospodarcze to początek działań w kierunku promocji lokalnych przedsiębiorstw. Kolejnym krokiem ma być stworzenie przez Bieszczadzkie Centrum Turystyki i Promocji strony, gdzie będzie można wyszukiwać danych przedsiębiorców.